У серпні 2020 року громадська організація Відкриті клітки Україна спільно з Buro.MT провела розлоге дослідження ринку яєчної продукції в Україні. Було здійснено опитування експертів, які включали представників роздрібних мереж, виробників та споживачів яєць, в усіх регіонах України.
Представники торговельних мереж відзначили ріст попиту на яйця від курей вільного вигулу. Роздрібні мережі, зі свого боку, представляють таку лінійку яєчної продукції на запити покупців, що базуються на сучасних тенденціях споживання.
Які ж тренди споживання та стилю життя є найбільш актуальними для українців?
В першу чергу, це – зменшення споживання солодкого, сортування сміття та вибір пакування багаторазового використання.
Попри загально прийняте уявлення, що жінки становлять основну частку покупців харчових продуктів, чоловіки теж полюбляють продуктовий шопінг.
Як щодо яєць? Це обов’язковий продукт в українських холодильниках. Однак, що ми знаємо про головні фактори, якими керуються споживачі при їх виборі? Наприклад, для жінок яйця – знаковий продукт. Тому вони повинні бути чистими та свіжими. Чоловіки ж більш раціональні у своєму виборі – для них ціна найважливіша.
Наявність дітей прямо впливає на частоту придбання яєць. За такої умови вона зростає до 2-3 разів на тиждень при середній частоті – 1 раз на тиждень.
Змінився й тренд вибору яєць за кольором: якщо для жінок це не важливий фактор, то для чоловіків – навпаки, й перевагу вони надають яйцям білого кольору.
Тема яєць від курей вільного вигулу, які мають простір пересування за межами клітки, була особливим фокусом дослідження.
Респонденти прямо асоціюють яйця, отримані від таких курей з Еко, фермерською або домашньою продукцією, відзначаючи не тільки їх екологічні, але й органолептичні показники: більш смачний жовток насичено-жовтого кольору, кращий вітамінно-мінеральний склад яйця шляхом більш різноманітного харчування.
Особливості сприйняття категорії яєць від курей-несучок вільного вигулу.
- Яйця від курей несучок вільного вигулу в першу чергу асоціюються з домашніми умовами утримання, особливо для тих, хто хоча б якоюсь мірою дотичний до утримання власного господарства (наприклад, є дача/родичі з приватним господарством або ж дитинство проведено у бабусі в селі);
- Серед переваг яєць від курей-несучок вільного вигулу: більш природне харчування птахів. Себто, вони мають бути корисніші та смачніші, без антибіотиків та шкідливих хімічних добавок;
- Яйця «вільний вигул» від великих виробників є важливим атрибутом та способом покращення іміджу, а великий перевірений виробник може бути гарантією якості такого продукту.
Інші цікаві знахідки дослідження:
- Курячі яйця є універсальним продуктом, важливим для раціону. Яйця є універсальним сніданком, а омлет однією з найулюбленіших страв;
- Органічні яйця купують частіше для дітей, або для приготування яєчні;
- Серед тих, у кого є діти до 16 років, 70% респондентів зазначили, що намагаються купувати дітям найкращі продукти.